AMBASSADÖRSPROGRAM.

Att varje arbetsgivare med långsiktigt rekryteringsbehov ska ha ett ambassadörsprogram på utvalda campus är en självklarhet. Det är ett otroligt effektfullt koncept som inte kräver mycket resurser.

VAD VI GÖR.

  • Vi rekryterar ambassadörer utefter er kravprofil.
  • Vi utbildar ambassadörerna i strategi, planering och genomförande.
  • Vi förser ambassadörerna med mallar och relevant information om er som arbetsgivare.
  • Vi hjälper teamet av ambassadörer med planering och genomförande den första tiden och planerar utvärdering och förbättringsförslag.
Vi hjälper företag studenter.

Översätt ert budskap

Genom att använda sig av entusiastiska ambassadörer som vill arbeta tillsammans med ert företag och bli en del av er, kan de sprida er gemenskap och ert företags värderingar. Ambassadörerna kan jobba med att informera om era värdegrunder, vad ni står för samt organisera sina egna aktiviteter. Kort och gott är tanken att ambassadörerna ska vara ansiktet utåt och en förlängd arm mot den nya generationen av arbetskraft.
 

Fördelarna är många

Det är ett effektivt sätt att börja bygga långsiktiga relationer med studenter och även få en fot in i studentkretsar. Vi hjälper till med att starta upp hela ert företags ambassadörsprojekt med utbildning, kontinuerlig uppföljning och färdiga mallar och ramverk för studentambassadörerna. 

För att ert företags budskap ska nå ut och för att ni ska kunna stärka ert Employer Brand mot studenter och young professionals, så bör ni med fördel ta hjälp med att översätta detta. Unga studentambassadörer kan tala samma språk och besitter stora nätverk inom sina utbildningar. Därmed kan ert företag enkelt nå ut med ert budskap, engagera unga drivna studenter och samtidigt etablera en närvaro på campus och bygga relationer med studenter. Efter att studenterna under sin studietid har matats med era värdegrunder och känner till er som arbetsgivare väl, kommer ni bli det självklara valet av arbetsgivare. 

Success story

Nike utnyttjar sin status som ett globalt imperium och använder sig av världskända idrottsutövare för att få unga att prata om deras varumärke. Nike förlitar sig dock inte enbart på kändisar som LeBron James för att hålla unga människor engagerade, de driver också ett framgångsrikt studentambassadörs-program med fokus på aktiva unga människor som lever och andas Nikes värderingar. Dessa ambassadörer förkroppsligar Nike-andan för vänner och familj och ser till att deras sociala kretsar tänker på Nike varje gång de behöver nya skor eller en ny träningströja.

“Word of mouth”-marknadsföring sår ett litet frö hos mottagaren som med tiden växer och mynnar ut i ett självklart beslut vid såväl val av sportartiklar som arbetsgivare. Att få studenter ge pålitliga rekommendationer till ett stort antal studiekamrater leder till “ringar på vattnet”-effekt som på ett mycket effektivt sätt stärker arbetsgivarvarumärket. Ett kreativt sätt att få den bästa talangen och de bästa studenterna att vilja jobba för en!

KUNDCASE.

ALTEN senare

Text om MatchMaking-eventet med Smart move.

Bilder och rapport osv.

RAPPORT.

Involverade aktörer.

PROCESSEN STEG FÖR STEG.

LÄS MER OM VÅRA ANDRA TJÄNSTER.